سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و مردى از کارگزاران او کاخى شکوهمند بر افراخت امام فرمود : ] نقره‏ها سر برآورده خود را مى‏نمایاند ، این بنا توانگرى تو را رساند . [نهج البلاغه]
زمینیان آسمانی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بیداری مسلمین از دیدگاه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه

پیروزی مستضعفان، وعده­‌ی الهی
امید است، به زودی وعده الهى اراده منت بر مستضعفان، تحقق یابد و دست قدرتمند حق تعالى هر چـه سریعتر از آستین ملت هاى مظلوم بیرون آید و تحول الهى که در ملت ایران پدید آمده، در همه ملل و نحل به خواست خداوند تعالى تحقق یابد که دست ستمکاران از جنایت نسبت به مستضعفان جهان کوتاه شود.
به مناسبت چهارمین سالگرد پیروزى انقلاب 22/11/61

کشورهاى اسلامى از عربده‌هاى شرق و غرب نهراسند
کشورهاى اسلامى و مستضعفان جهان قدرت اسلامى خود را بیابند و از عربده‌هاى شرق و غرب و وابستگان و تفاله‌هاى آنان نهراسند و با اعتماد به خداوند تعالى و اتکال به قدرت اسلام و ایمان بپاخیزند و دست جنایتکاران را از کشورهاى خود کوتاه نمایند.
صحیفه امام، ج‌15، ص: 61


حق گرفتنى است، قیام کنید
ما از همه کشورهاى زیر سلطه براى به دست آوردن آزادى و استقلال، کاملا پشتیبانى مى نماییم و به آنان صریحا مى گوییم که حق گرفتنى است، قیام کنید و ابرقدرت ها را از صحنه تاریخ و روزگار براندازید. من بارها گفته ام و هم اکنون هشدار مى دهم که اگر شرق ستم کشیده و آفریقا به خودشان متکى نباشند، تا ابد گرفتارند
به مناسبت سالروز پیروزى انقلاب 22/11/58



صدور انقلاب و بیدارى ملتها
حالا بسیارى از ملتها با ما همراه‌اند. نهضت ما دارد توسعه پیدا مى‌کند، و مى‌رود توى ملتها. ملتهایى که ببینند که ملت ایران در مقابل یک قدرت بزرگ ایستاده و پیش برده، یک قدرت شیطانى را که همه قدرتها دنبالش بودند یک ملتى ایستاده و ایستادگى کرده و پیش برده، سایر ملتها هم گرفتارند دیگر. آنها هم همین گرفتاریهایى که ما داریم آنها دارند. مصر به دست سادات  و جاهاى دیگر هم به دست دیگران. همه ملتها مبتلاى به دولتهایشان هستند. آنها هم مى‌خواهند از زیر این بار بیرون بیایند، وقتى دیدند که ایران قیام کرد و پیش برد، و لو کشته داد اما پیش برد، دیگران هم همین فکر در مغزشان پیدا مى‌شود. ملتهاى دیگر هم همین معنا را مى‌خواهند. آنها هم همین کار را خواهند کرد.
صحیفه امام، ج‌11، ص: 336

کسى نمى‌تواند با خواست ملتها مخالفت نماید
امروز ایران اسلامى، به برکت ایمان قوى و تعهد به اسلام و تحول عظیمى که در اقشار مختلفه حاصل شده است، دست شرق و غرب و انگلهاى منحرف را از کشور خود کوتاه، و به هیچ قدرتى اجازه نمى‌دهد کوچکترین دخالتى در کشور اسلامى ایران نماید.
و این خود حجت قاطعى است براى مسلمانان و مظلومان جهان که با خواست ملتها کسى نمى‌تواند دست تجاوز دراز کند و با آن مخالفت نماید. و ملتى که بین ذلت و شهادت، دومى را انتخاب نموده است شکست‌پذیر نیست.
صحیفه امام، ج‌19، ص: 342

قیام همه جانبه
اگر امروز قشرهاى مختلف ملتها، از علماى دینى تا گویندگان و نویسندگان و روشن‌بینان متعهد، قیام همه جانبه نکنند و با بیدار کردن توده‌هاى عظیم انسانى- اسلامى به دادِ کشورها و ملتهاى تحت ستم نرسند، کشورهایشان بى‌شک به نابودى و وابستگى همه جانبى بیشتر و بیشتر خواهد کشید، و غارتگران ملحد شرقى و بدتر از آنان ملحد غربى ریشه حیات آنان را مى‌مکند و شرافت و ارزشهاى انسانى آنان را به باد فنا مى‌سپارند.
صحیفه امام، ج‌19، ص: 344

مسلمانان، در همه بلاد و اقطار عالم بپاخیزند!
و اى مسلمانان در همه بلاد و اقطار عالم بپاخیزید! واى علماى اعلام جهان اسلام به داد اسلام و بلاد مسلمین و مسلمانان برسید! و در هر گوشه و کنار، همچون ملت ایران و دولت آن و علما و بزرگان این سامان، دست رد به سینه ستمکاران غرب و شرق زنید، و عمال و کارشناسان دروغین و مستشاران نفتخوار آنان را از بلاد خود بیرون بریزید؛ و همچون سلحشوران ایران، شهادت را بر ذلت و شرف اسلام و انسانى را بر رفاه و عیش چند روزه توأم با خوارى و شرمسارى ترجیح داده، و در میدان نبرد سیاسى و نظامى بر آنان چیره شوید؛ و از هیاهوى تبلیغاتى آنان باک نداشته باشید که خداوند تعالى با شماست: إِن تَنصُروا اللَّهَ ینَصُرْکمُ و یُثبِت أَقدامَکُم.

فریادى از قلب مؤمن
فریادى که از قلب مؤمن است بر همه چیز غلبه مى‌کند؛ بر کاخ سفید هم غلبه مى‌کند و غلبه کرده است. و موج این ایمان در سرتاسر دنیا از زیر بار این ظلمهایى که در طول تاریخ بر آن شده است، از زیر این بار دارد در مى‌آید. همه جا نغمه این است که ظلم نه. دست تواناى ملتها، ابرقدرتها را به جاى خودشان نشانده و مى‌نشاند.
ملتهاى مستضعف در هر جاى جهان رو به بیدارى هستند، نمى‌پذیرند امروز دیگر آن حرفهایى که سابق گفته مى‌شد. آن ارعابهایى که مى‌کردند و کشتیهایى که مى‌آوردند در اطراف خلیج فارس و امثال اینها، یا کارهاى دیگرى که مى‌کردند، تمام اینها کهنه شده است، دیگر پیش مردم ارزش ندارد. ملتى که بیرون آمده روز جمعه و مى‌گوید که «ما براى شهادت آمدیم»، آنها را از مردن نترسانید، این شهادت است.
ان شاء اللَّه خداوند به همه ملت، ملتهاى اسلامى، قدرت ایمان عنایت کند، و قدرت ایمان ملت ما را روزافزون کند.
صحیفه امام، ج‌19، ص: 290

نسیم بیدارى در سراسر جهان
امروز که نسیم بیدارى در سراسر جهان وزیدن گرفته و توطئه‌هاى فریباگر ستمکاران تا حدودى فاش شده است، وقت آن است که دلسوختگان واقعى مظلومان از هر قوم و قبیله و در هر مرز و بوم با قلم و بیان و اندیشه و فکر از جنایات ستمگران در طول تاریخ سیاه آنان پرده بردارند و پرونده‌هاى تجاوز آنان را به ساکنین این سیاره ارائه دهند. و علما و دانشمندان سراسر جهان بویژه علما و متفکران اسلام بزرگ یکدل و یک جهت در راه نجات بشریت از تحت سلطه ظالمانه این اقلیت حیله باز و توطئه‌گر که با دسیسه‌ها و جنجالها سلطه ظالمانه خود را بر جهانیان گسترده‌اند، بپاخیزند و با بیان و قلم و عمل خود خوف و هراس کاذبى را که بر مظلومان سایه افکنده است بزدایند.
صحیفه امام، ج‌19، ص: 148

صدور انقلاب اسلامى
آیا وقت آن نرسیده است که ملتهاى اسلامى از جاى خود برخیزند و سردمداران خود را یا در مقابل شرف اسلام خاضع کنند، و یا با آنان همچون ایران عمل کنند؟ آیا حکومتهاى باصطلاح اسلامى در خواب‌اند و نمى‌بینند که امروز وضع ملتها غیر از سابق است؟ نمى‌خواهند بفهمند که چشم و گوشها باز شده است و فریبکاریهاى از قماش شرقى یا غربى توان خود را از دست داده است؟
نمى‌دانند و نمى‌بینند که انقلاب اسلامى صادر یا در شرف صدور است، و با تأییدات خداوند متعال پرچم اسلام در آتیه‌اى نه چندان دور به دست ملت‌هاى اسلامى، بلکه مظلومان تشنه عدالت اسلامى، در سراسر عالم به اهتزاز درخواهدآمد؟
صحیفه امام، ج‌18، ص: 331

ضرورت بیداری ملتها
باید با ملتها در میان گذاشت؛ همان طورى که در ایران، ملت ایران بود که فاجعه‌اى که براى اسلام به دست امریکا و سرسپردگان او- که رژیم منحوس پهلوى است- پیش مى‌آمد، همین جوانهاى ایران بودند و همین ملت ایران بود و همین ارتش ایران بود و همین نیروهاى دریایى و هوایى و زمینى ایران بود و همین سپاه پاسداران ایران بود و همین جوانهاى بسیج و عشایر ایران بودند که با هم وظیفه فهمیدند، بیدار شدند و با هم مشتها را گره کردند و با مشت، تانکها را از صحنه بیرون کردند. تا ملتها یک همچو بیدارى پیدا نکنند و تا ملتها یک همچو انسجامى پیدا نکنند، باید بدانند که محکوم به حکومتهاى فاسد و محکوم به امریکاى جنایتکار و سایر ابرقدرتها هستند. با داشتن آن همه ذخایر، آن همه امکانات.‌
صحیفه امام، ج‌16، ص: 325

زیر پرچم پر افتخار اسلام
من امیدوارم که مسلمانان جهان در آستان قرن حاضر، گرفتارى‌هاى خود و منشأ آن را بدرست ادراک کنند؛ و با اتحاد همه جانبه و اتکال به اسلام و در زیر پرچم پر افتخار آن از قید و بندهاى استعمارگران رهایى یابند. مسلمین که در آستان این قرن دردهاى جانفرساى خود را یافته، و از قدرتهاى شیطانى بزرگ جز گرفتاریهاى گوناگون و چپاولگریها و جنایات چیزى ندیده‌اند، باید با به هم پیوستگى صمیمانه و توجه به خداوند بزرگ و اسلام عزیز به فکر چاره برآیند. چاره، و یا مقدمه اساسى آن است که ملتهاى مسلمان و دولتها اگر ملى هستند کوشش کنند تا وابستگى فکرى خود را از غرب بزدایند و فرهنگ و اصالت خود را بیابند، و فرهنگ مترقى اسلام را- که الهام از وحى الهى مى‌گیرد- بشناسند و بشناسانند.
صحیفه امام، ج‌10، ص: 395



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( جمعه 90/3/6 :: ساعت 1:23 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

جرعه نوش زمزم ولا.....
علی بی فاطمه .........
تشنه لبان رمضان..........
یلدایی غریب
برای شهدای مظلوم مدافع حرم .......
برای تو که گلویت بوسه گاه پیامبر بود............
قیامت بود عاشورا.............
نعمت فهم حسین (ع) ..................
بدون شرح.... اما یک دنیا حرف..............
زمزمه ی دوست دوست ...........
تو واجب ترک شده ای .....
لغات و کنایات گویش قمی
وقف ، چرا و چگونه ؟ .........
برای شهید محمد حسین سراجی
ارباب آب ..........
[همه عناوین(421)][عناوین آرشیوشده]