سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تا کی آب بر کوه می ریزد و آن را نرم نمی کند؟تا کی حکمت می آموزید و دلهایتان بر آن نرم نمی شود؟ [عیسی علیه السلام]
زمینیان آسمانی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» روز آزمون

امروز که موج بیداری اسلامی، ملت‌های مسلمان کشورهای تحت ظلم و ستم علیه حکام ظالم و فاسد در جهان بخصوص در کشورهای اسلامی شکل گرفته، دیکتاتورهای حاکم با کمک نظام سلطه به کشتار مردم بی‌دفاع می‌پردازند و آنها را به خاک و خون می‌کشند.آنچه که امروز در بحرین، لیبی، یمن و… می گذرد هر وجدان بیداری را فارغ ازآیین، قومیت و ملیت متنبه می سازد. امروز روزی است که ددمنشی زمامداران مستبد این کشورها، شیرینی پیروزی قیام علیه حکام زبون و وابسته را در برخی از مناطق جهان اسلام تلخ کرده است. امروز روز آزمون آنانی است که در سطح جهان خود را آزادی‌خواه می‌دانند.


بی‌گمان موج طاغوت ستیزانه حضرت امام خمینی (ره)‌ پس از 32 سال استقامت ملت ایران موجب خیزش اسلام خواهانه ملت‌های ستمدیده منطقه علیه دیکتاتورهای دست نشانده آمریکا و غرب شده‌ و پرچم الله‌اکبر آنان پایه‌های حکومت‌های استکباری را به لرزه درآورده است.در این میان حاکمان دست‌نشانده منطقه و پشتیبانان غربی آنان نیز با کمک نیروهای مرتجع به قتل عام مظلومان اقدام کرده اند. همچنین آمریکا و سایر همپیمانان مدعی دفاع از حقوق بشر و آزادی نیز با ژست حامی دموکراسی در برابر جنایات آنها، سیاست سکوت را در پیش گرفتند و حضور نظامی برخی کشورها به بحرین را آشکارا تایید کرده و بی‌تفاوت نظاره‌گر سرکوب این ملت بی‌دفاع مانده‌اند.

امروز غرب و مزدوران سیاسی و رسانه‌ای‌اش با تمام وجود و با همه ابزارها در این نبرد سخت و نرم حضور یافته و به دنبال عقیم گذاشتن خیزش ملت‌ها یا منحرف کردن آن هستند. فرصت سوزی مجامع بین‌المللی و تجاهل رسانه‌های تاثیرگذار در جوامع غربی نیز چنین القا می‌کند که مسلمانان حق ندارد ضد حکام فاسد و مجرم اعتراض کند.سوال این است که ‌‌آیا مسلمانان حق دفاع از کیان اسلام و کشورهای اسلامی را ندارند؟ ‌‌در کجای جهان، سرکوب مردم مظلوم یک کشور توسط نیروهای بیگانه به رسمیت شناخته می‌شود؟...............


‌‌عجیب آنکه مشروعیت بخشی به این اقدامات از طریق سکوت یا حمایت علمای بهره‌مند از مواهب قدرت و حکومت طائفه‌ای و بهره‌مند از رانت‌های نفتی، تامین شده است. متاسفانه امروز ‌‌برخی از علمای مدعی آزادگی و تعلقات فرافرقه‌ای و فرامذهبی، وقایع دردناک جهان اسلام را به نزاعی طائفه‌ای تقلیل داده و بدین شیوه کشتار مسلمانان را مشروع می‌دانند! شایسته عالمان، اندیشمندان و نخبگان جوامع اسلامی است که با هوشیاری تمام نقشه‌های دشمنان قسم خورده اسلام را برملا سازند و به وظیفه اسلامی و انسانی خود عمل نمایند.

اما در این میان آمریکا دو راه‌‌حل دارد؛ یکی از این راه‌حل‌ها این است که این قیام‌ها را مصادره کند به این دلیل که برای آمریکا آنچه مهم است، سلطه و منافع است. دومین راهبردی که آمریکا در پیش گرفته است، برخورد وحشیانه با قیام‌های مردمی است. جنایاتی که امروز در برخی کشورهای اسلامی در حال وقوع است، با چراغ سبز آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونسیتی صورت می‌گیرد.

آمریکایی‌ها دراین تحولات نشان دادند که برای آنها فقط یک اصل مهم است و آن منافع آمریکا است و هر پدیده و تحولی در جهان با این معیار سنجیده می شود؛ اگر این تحولات منطبق بر منافع آنها بود مثبت است و اگر در نقطه مقابل آن قرار داشت، منفی است.

آنچه که امروز در منطقه می گذرد و دولتهای این کشورها مردم را با سلاحهای سنگین که باید در برابر رژیم صهیونیستی شلیک کنند به خاک وخون می کشند لکه ننگی است که برای همیشه بر دامان مسوولان این کشورها خواهد نشست. حاکمان مستبد منطقه بدانند هر قطره از خون مردم، آنها را به نابودی نزدیک می‌کند. ناصواب‌ترین حکومت‌ها آن است که با ملت خود برخورد خصمانه داشته باشد؛ این حکام مستبد به جای اینکه تسلیم ملت خود باشند، تسلیم آمریکا هستند.

اما باور تعامل؛

- همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ج.ا.ا از تمام ملت‌های مظلوم و زیر ظلم و ستم حمایت می‌کند، همانگونه که تاکنون از مردم فلسطین حمایت کرده‌است. حمایت از مردم‌سالاری و ملت‌های مستقل منطقه موضع جمهوری اسلامی ایران است. ما بین غزه و فلسطین و تونس و لیبی و مصر و بحرین و یمن تفاوتی نمی‌گذاریم و معتقدیم در همه جا ظلم به ملت‌ها محکوم است و حرکت ملت‌ها با شعار اسلام در جهت آزادی مورد تأئید ماست.

- آنچه بر کینه دشمنان اسلام افزوده بینش‌های عمیق اسلامی است که خواب را از چشم استکبار ربوده است و همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تأکید داشته‌اند، این خیزش‌ها ادامه خواهد داشت و امان استکبار را خواهد برید.

- همانگونه که مقام معظم رهبری در نخستین سخنرانی سال 1390 فرمودند: «به توفیق پروردگار یک حرکت جدید در این منطقه آغاز شده است، این حرکت، حرکت ملت‌هاست؛ حرکت امت اسلامی؛ حرکت با شعار اسلام است؛ حرکت به سمت اهداف اسلامی است؛ نشان‌دهنده بیداری عمومی ملت‌هاست و طبق وعده الهی، این حرکت قطعا و یقینا به پیروزی می‌رسد، ملت ایران سرافراز است مفتخر و خرسند است که آغاز کننده این راه بوده و در این راه ایستادگی و استقامت کرده است».

- مردم این کشورها در یک روند مسالمت‌آمیز خواسته‌هایی داشتند که لازم بود به آن به طور مسالمت‌آمیز پاسخ داده شود. مطالبات مسالمت‌آمیز باید از مجاری مسالمت‌آمیز پاسخ بگیرد و نباید فضا امنیتی، نظامی و پادگانی شود. حاکمان این کشورها به جای کشتار مردم خود، اجازه دهند براساس اصول مردمسالاری و براساس اصل رای مردم، سرنوشت آنها رقم بخورد. کشتار مردم را در منطقه صدام در بی رحمانه ترین شکل خود انجام داد و نتیجه آن را دید.

- ضروری است عالمان و مفتیان و تأثیرگذاران در عالم اسلام  ضمن شکستن سکوت خود، مانع کشتارهای وحشیانه شوند و نقشه‌های شیطانی دشمنان اسلام را نقش بر آب سازند. علمای اسلام باید دست از سکوت بردارند و فتواهای شیطانی را محکوم کنند و جلوی مسلمانکشی در بحرین را بگیرند.

- دشمنان در تلاشند که بحث خواست‌های مردمی را موضوعی قبیله‌ای بیان کنند و این مسئله را به مبارزه شیعه و اهل سنت با یکدیگر نسبت دهند. در حالی که این درگیری کاملا سیاسی و ناشی از نادیده گرفتن حقوق مردم در دهه‌های متوالی و به کارگیری خشونت در مقابل خواسته‌های آنان است. ایجاد اختلافات قومی و قبیله ای و جنگ داخلی یکی از مکرهای شیطانی است که براساس سنت الهی موجب شکست ملت هایی خواهد شد که دراین دام قرار بگیرند. جا زدن این تحولات  به عنوان مسئله شیعه‌ و سنی توطئه نظام سلطه است. خیرخواهان، علما و مصلحان مسئله را شیعه و سنی نکنند چرا که این بزرگترین خدمت به آمریکا و دشمنان امت اسلامی است.

- سازمان ملل که باید در خدمت ملت‌ها باشد به آلت دست نظام سلطه تبدیل شده و هرچه این دولت‌های غربی می‌خواهند برایشان فراهم می‌کند و این ننگی است برای سازمان ملل.

- معتقدم تحولات جاری منطقه مسیر تاریخ منطقه را تغییر خواهد داد و مشکل بیشتری در آن ایجاد خواهد شد که آمریکا و همپیمانانش علی‌رغم بسیج همه امکانات خود جایگاه خود را از دست خواهند داد و ملت‌ها منافع خود را رقم خواهند زد. ‌به توفیق الهی این حرکت ملت‌ها و امت اسلامی با شعار اسلام و به سمت اهداف اسلامی که در منطقه آغاز شده نشاندهنده بیداری عمومی ملت‌هاست و طبق وعده الهی این حرکت‌ها قطعا و یقیناً به پیروزی خواهد رسید.

- آنچه در بحرین می‌گذرد یک امر کاملاً بحرینی است و ورود نیروهای بیگانه اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند. اینکه کشوری برای برخورد با مردم به نیروی نظامی خارجی متوسل شود رویه خطرناکی در منطقه است.

- حکام بحرین در حالی جمهوری اسلامی ایران را به مداخله در امور بحرین متهم می کنند که ج.ا.ا همواره حامی مظلوم بوده و همواره بر این موضع خود پای فشرده است. دولت بحرین نیز به جای متهم کردن دیگران و یا توسل به نیروی خارجی بهتر است موضوع را با حکمت و درایت حل کرده و به مطالبات مردمی پاسخ مسالمت‌آمیز دهند.

- دولت عربستان که خود را همواره کلید‌دار کعبه و خادم حرمین شریفین می‌دانسته، اکنون زمینه برادرکشی و تحقق منویات دشمنان اسلام در اجرای سیاست مشت آهنین را فراهم می‌آورد و در مقابله با حرکت مسالمت‌آمیز مردم به عنوان یک موضوع داخلی، نیروهای بیگانه با قرار گرفتن بین خواسته مردم بحرین و حکومت، در واقع در امور داخلی این کشور دخالت کرده‌اند. سران کشورهای اسلامی باید از سرنوشت بن علی و مبارک درس بگیرند و بدانند نوکری برای آمریکا، انگلیس و اسرائیل، همانا پشت کردن به خواست ملت‌های مسلمان و در افتادن در گردابی هولناک است. آن هم در هنگامه‌ای که جبهه استکبار در اقدامات هماهنگ،‌ در مقابل جبهه بیداری اسلامی ایستاده است و می‌کوشد که اتحاد و برادری اسلامی را مضمحل سازد.

- عربستان به جای تبعیت از سیاست‌های آمریکا در منطقه به فکر منافع کشور خود و جهان اسلام باشد و برای خارج نمودن نیروهای خود از بحرین جهت آرامش و امنیت منطقه و نه بحرانی تر شدن آن حرکت کند.

- در کجای جهان، سرکوب مردم مظلوم یک کشور توسط نیروهای بیگانه به رسمیت شناخته می‌شود؟ راه‌اندازی حمام خون در بحرین توسط آل خلیفه و آل‌سعود باید با واکنش مجامع و نهادهای بین‌المللی قرار گیرد. آیا جز این است که امروز سازمان‌های بین‌المللی و شورای به اصطلاح امنیت و نهادهای دیگر که همواره بر طبل دموکراسی و آزادی و حقوق بشر می‌کوبیده‌اند، در برابر به خاک و خون کشاندن مسلمانان سکوت اختیار کرده‌اند و به آمریکا و اسرائیل چراغ سبز نشان می‌دهند؟!

 رخوت دستگاه سیاست خارجی نیز بسیار سوال برانگیز است. ضروری است وزارت خارجه از موضع انفعالی خارج شده و موضع فعالی در مورد تحولات منطقه اتخاذ نماید.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( پنج شنبه 90/3/19 :: ساعت 4:50 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

جرعه نوش زمزم ولا.....
علی بی فاطمه .........
تشنه لبان رمضان..........
یلدایی غریب
برای شهدای مظلوم مدافع حرم .......
برای تو که گلویت بوسه گاه پیامبر بود............
قیامت بود عاشورا.............
نعمت فهم حسین (ع) ..................
بدون شرح.... اما یک دنیا حرف..............
زمزمه ی دوست دوست ...........
تو واجب ترک شده ای .....
لغات و کنایات گویش قمی
وقف ، چرا و چگونه ؟ .........
برای شهید محمد حسین سراجی
ارباب آب ..........
[همه عناوین(421)][عناوین آرشیوشده]