سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها! دوستی ات را محبوب ترین چیزها برایم قرار ده، ترس از خودت را ترس آورترین چیزها نزدم قرار ده وبا شوق به دیدارت، نیازهای دنیایی را از من بِبُر . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
زمینیان آسمانی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» پر طلایی پرواز

((کی گفته خدا هست؟! کی گفته خدا مهربونه؟! کی گفته به فکر بندهاشه؟! من این حرفا رو قبول ندارم بگو ببینم اگه خدا وجود داشت آیا این همه مریض می شدند؟! این همه درد و رنج وجود داشت؟! ....... نه من نمی تونم خدای مهربونی رو تصور کنم که اجازه می ده این چیزا وجود داشته باشه.))

مشتری لحظه ای فکر کرد اما جوابی نداد چون نمی خواست جرو بحث کنه. بعد از اصلاح سرو صورتش خداحافظی کرد و رفت هنوز چند قدمی دور نشده بود که دوباره به مغازه آرایشگر برگشت و به آرایشگر گفت: (( به نظر من چیزی به اسم آرایشگر تو دنیا وجود نداره.)) آرایشگربا کمال تعجب گفت:(( این چه حرفیه ؟ پس کی موهاتو کوتاه کرد؟)) مشتری جواب داد: (( ولی من اعتقاد دارم آرایشگر وجود خارجی نداره چون اگه بود هیچ کسی مثل مردی که اون طرف خیابون داره عبور میکنه با موهای بلند کثیف و صورت اصلاح نکرده پیدا نمی شد.)) آرایشگر هم قیافه حق به جانبی گرفت و گفت:(( خوب به این علته که باید به ما مراجعه کنه تا اصلاحش کنم. تا اینجا نیاد همین وضعشه.)) مشتری تائید کرد و گفت:(( دقیقاً نکته همینه. خدا هم وجود داره تنها مشکل همینه که ما به خدا مراجعه نمی کنیم اگه از خدا خودمونو جدا نکنیم هیچ موقع به درد و رنج مبتلا نمی شیم.))

********************************************************

قربونت برم قصه همینه ببین خدا تو قرآن یعنی همون دفترچه راهنما و به قول امروزیا کاتالوگ زندگی ما فرموده:(( استعینو بالصبر والصلاه))-45 بقره-

(( از نماز و صبر کمک بگیرید.))

به نظر شما عجیب نیست. یکی با همسرش مشکل داره. یکی با فرزنداش مشکل داره یکی پول نداره. یکی شغل با کلاس می خواد یکی ارامش روان نداره

یکی خدا رو گم کرده و در خونه هر کس و نا کس رو میزنه اما دست رد به سینه اش میزنن. اون وقت بیان و برای حل مشکلشون از نماز کمک بگیرن؟!

مگه نماز چه معجونی هست که می تونه شفای همه دردا باشه؟

تا حالا عصا به دستا رو دیدی؟ بنده های خدا یا پا ندارن یا اینکه دردی دارن که بدون عصا نمی تونن راه برن.اینجاست که عصا براشون از تنفس هم کار ساز تره .

البته اینم گفته باشم که بعضی ها عصا رو برای ادا در آوردن دست میگیرن و چه عصاهای قشنگ و خراطی شده ای. از چوب آبنوس. که باید گفت این نوع عصا دست گرفتن مثل همون نمازهائیه که بعضی از ما می خونیم و ادای نماز خوندن رو در می آریم که این اداها همه نیاز به قضا داره و مثل غذاهای پفکی فقط حجم معده رو پر میکنه و هیچ ارزش غذایی نداره و به قول حافظ شیرین سخن(( زهی سجاده تقوی که یک ساغر نمی ارزد))

دست آخر اینکه:

یادمون نره اگر چه خدا به ما عقل داده این عقل به تنهایی به قول مولوی پای چوبینه که فقط میشه با اون تا بقالی و نانوایی سر خیابون رفت اما با این پا نمی شه تو مسابقه دو شرکت کرد

پای استدلالیان چوبین بود پای چوبین سخت بی تمکین بود

دنیایی که به بیان زیبای امیر المومنین علی علیه السلام در دعای کمیل میدون مسابقه است(میادین السابقون) باید تو این میدون دوید نه باید جهید نه بالاتر باید پرید تا از دور خارج نشیم و درست به همین دلیل نه تنها پا بلکه پرو بال می خواهیم اون هم یه پر طلایی.

(( نماز همون پرو بال طلایی برای پروازه . پرواز تا خدا ))- یا حق

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( جمعه 86/2/7 :: ساعت 10:21 صبح )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

جرعه نوش زمزم ولا.....
علی بی فاطمه .........
تشنه لبان رمضان..........
یلدایی غریب
برای شهدای مظلوم مدافع حرم .......
برای تو که گلویت بوسه گاه پیامبر بود............
قیامت بود عاشورا.............
نعمت فهم حسین (ع) ..................
بدون شرح.... اما یک دنیا حرف..............
زمزمه ی دوست دوست ...........
تو واجب ترک شده ای .....
لغات و کنایات گویش قمی
وقف ، چرا و چگونه ؟ .........
برای شهید محمد حسین سراجی
ارباب آب ..........
[همه عناوین(421)][عناوین آرشیوشده]