سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، اصرارکنندگان و پیگیران در دعا رادوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
زمینیان آسمانی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نقد است نقد

انگار صدایی در پس این شبها همه را الی الله فرا می خواند.
و شب قدر
شب خودسازی، شب کشیک بر نفس، شب بیدارماندن ، شب دعا
شب ادای دین و شب تفکر
امشب شب قدر است شب چنگ زدن به حبل الله المتین و شب توسل
ما آدمهایی هستیم مانده در ظلمات تاریک نفسانیت من الظلمات الی النور
کی به درک این شب خواهیم رسید و ما ادراک ما الیلة القدر
شبی ارزشمند تر از هزار ماه عبادت
بیائیم و حسابی پس انداز از نیایش درست کنیم


در این ماه و در این شب
که در طول زندگی بتوانیم در ازای مشکلات از آن برداشت کنیم
جاهایی که مشکل را فقط خدا ایاک نعبد و ایاک نستعین درست می کند.
امشب شب تنهایی ماست با بت خانه دل منیت به مثابه ابراهیم در آن بت کده شهر
منیت و یک تبر، تبر نیایش،  تبر صبر،  تبر عبادت
بشکن!
بشکن همه بند هایت را  همه نفس های مادی را
تویی در قربانگاه ابراهیم که باید سر ببری نفس خواستن را
باید بخواهی آنچه را که او می خواهد.

امشب شب خود است قدر خود را بدانید.

در حدیث امام صادق آمده است:

لیلة القدر هی اول السنة و هی آخرها
شب قدر اتمام سال گذشته و آغاز سال جدید

سال خود را باپاکی نفس آغاز کن
و این رحمتی است در سر سفره الهی…
برچین که باز نگویی:

تا ماه رمضان بعد زنده ام یا نه؟!!

نقد است نقد …



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( شنبه 87/6/30 :: ساعت 3:31 عصر )

»» روزه دار کشکی

سلام  چند روزه هی میام هی میرم میشینم با خودم کلنجار میرم که چی بنویسم در باب روزه در باب تشنگی گرسنگی .......... میگم نصیحت کنم بعد میگم اولین کسی که باید نصیحت بشه نفس خودمه. میبینم تنها کسی که واجب به همه این حرفهاست فقط خودمم و بس  خدایا خودت میدونی که ته دلم چی میگذره بگذریم فقط میتونم با همه وجودم با تک تک سلولهای  بدنم  از خدا بخوام  و بگم خدا جون همه مونو توی این ماه عزیز از روزه دارای واقعی قرار بده . میدونین روزه دار واقعی بودن خیلی سخته روزه دار کشکی هم میشه بود . نخندین بابا روزه دار کشکی هم داریم. روزه دار کشکی به اونایی میگن که سحر زورکی با اخم بیدار میشن اینقدر میخورن  حتی بلغت الحلقوم که نکنه خدای نکرده وسط روز گرسنه شون بشه  بعد دو رکعت نماز  نیمه خواب نیمه بیدار می خونن   نه دعایی نه عبادتی به قول ما قمی ها (( هاپی و تاپی )) میگیرن می خوابن در طول روز هم برای کسب یه لقمه نون حلال!!!!!!! هزار تا دروغ سر هم میکنن . حالا از تهمت و خدای نکرده چشم ناپاک بگذریم اینا طلبشون.موقع افطار هم که میشه مثل یه دونده دوی 100 متر سرعت استارت میشینن و منتظر می مونند تا الف الله اکبر اذان افطار رو بشنوند با یه استارت و دقیقا مثل یه جارو برقی  هر چی سر سفره باشه رو میدن بالا . چرت بعد از بخور بخور که واجبه براشون حالا توی این برنامه روزه داریشون جای خدا کجاست نمی دونم. قربونت برم خدا جون بعضی وقتا چقدر روی زمین غریبی.

حالا اگه خدا بخواد  و شیطون اجازه بده و نفس جلوی شیطون شل نیاد میشه روزه دار واقعی بود.

 یه چیز دیگه اگه روزه دار واقعی شدین بدونین که دعاتون مستجاب میشه پس یادتون باشه خیلی ها چشم به راه دعای روزه دارای واقعی هستند خیلی ها(( شیمیایی ها - سرطانی ها - بدهکارا - و ............. خیلی های دیگه که همتون می دونین.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( سه شنبه 87/6/19 :: ساعت 11:40 عصر )

»» آقا قیمت آمدنت چیست؟

" دلم دلتنگ نگاهی است که چشمانم یتیم دیدار اوست " برای شکست فاصله ی انتظار ندائی می خواهم به وسعت نیاز چشمانت و التماس دستانی سرشار آبی نگاهت و پر و بالی برای کوچ از تبار دلتنگی ها به آشنائی آسمان دلت و ملکوتی که دست به دامان ظهور می شکند از فاجعه فراق و نوایی چونان نی برای تنهایی قلبم که از لحظه وصال بنوازد. بیا که بی تو قلم، توان نوشتن ندارد واژه های سپیده اشتیاق دمیدن ندارد سلا‌م ؛ سالهاست که می خواهم با تو حرف بزنم . مدتهاست که می خواهم ببینمت و درد دل کنم، از سالهای بی تو، از روزهای سخت انتظار، از حسرت نگاهم و از سکوت دلی شکسته و تنهای تو ! سالهاست که نگاهم را وقف غروب جمعه هایت کرده ام و دستانم را نذر لحظه آمدنت . یادم می آید وقتی که اولین برگ دفتر انتظارت را سرودم ، شیفته تو شدم نمی دانم چه روزی بود اما همین قدر می دانم که "زیتونها لباس زرد بر تن کرده بودند " چه لحظه با شکوهی بود لحظه دلباخته شدن ، دل دادن به آسمان و دل بریدن از زمین ، لحظه وداع با خاک دلبستگی ها و پیوستن به ملکوت عشق و پاکی ها، اما سالهاست که از آن روز می گذرد و من هنوز در حسرت دیدار توام ، " مرا دریاب ! در ناله ای بی تاب لبخند و صدایم کن به آهنگ وصالت.

 " بیا که نرگس ها زخمی نگاه تواند دیدگان صبح ، زنجیر طلوع تواند شبهای جمعه که می شود مادر بزرگم همیشه یک شاخه گل نرگس می چیند و یک شمع به نیت شما روشن می کند و تا غروب روز جمعه منتظر می ماند . اما من فلسفه انتظارش را نمی دانم ، خودش می گوید: انتظارش فلسفه ای ندارد و تمامش منطق است. آقا اگر به خاطر ما نیاید بخاطر پاکی و نورانیت دل نرگسها خواهد آمد ، آخر سالهاست که نرگسها خود را وقف انتظارش کرده اند ، بوی آمدنش را می دهند و می دانند " کوچه ای بیش تا پایان انتظار نمانده است " تازه می فهمم که مادربزرگم حتی یکبار هم از درس انتظار غیبت نکرده ! خوش بحالش چه روح شفاف و زلال و با صفایی دارد!

آقا جان

بیا که اشک شب بهانه حضور تو دارد نسیم ثانیه ها آرزوی ظهور تو دارد هر سال نیمه شعبان که می شود مادرم با بی تابی تفالی به حافظ می زند و یک پاتیل آش رشته به نیت آمدن شما بار گذاشته و سفره انتظارش را به تبسم دعای عهد تبرک می کند. با ماهی های حوض خانه نجوایی می کند به خود وعده می دهد که امسال می آیی ... !

بچه های محله ، آسمان کوچه را چراغانی کرده ، اقاقی ها را بیدار می کنند؛ شاپرکها را صدا می زنند ، بساط شادمانی را پهن کرده و هر یک ساقی می بدست می شود تا به هر کس که از محله ی نرگسها می گذرد یک لیوان شربت عشق به نیت " الهم عجل لولیک الفرج" نذری دهند. خلا‌صه اینکه غوغایی در دل مردم محله اقاقی ها بر پاست . آقا حیف است اگر نیایی و اشتیاق دلهای بی ریا را بی جواب بگذاری!

حیف است اگر نیایی ! بیا که غزل بی تو شعری سپید می ماند بلوغ واژه ها به انجماد شعر می ماند دلم می خواهد دو سه جمله ای هم از سایه روشن های روزگار برایتان بنویسم: نمی دانم چرا آدمها تنها شده اند و یکدیگر را نمی فهمند ؟! دلها رنگین شده و خانه ها لبریز از خیالا‌ت هرز و سبک لب خیابانها نگاههای هرز روئیده و کسی به فکر هرس کردنشان نیست در ته کوچه ها به بن بست تردید می رسی و شک چون سایه ای هولناک به دنبالت می دود نمی دانم چرا آسمان بخیل شده و به دلتنگی زمینیان نمی بارد ؟!

زمین سنگدل شده و اجازه سبز شدن به هیچ گل عاشقی را نمی دهد آبی دریاها به سبزی مرداب گرائیده و کسی سراغ چشمه را نمی گیرد خورشید بهانه گیر شده و از بذل و بخشش به آدمها خسته ، ماه قصد سفر به سیاره ای دیگر دارد! مردم جمعه های خود را به خواب شیرین صبح می فروشند و ندبه هایشان را قضا می کنند. دردناک است !

کسی در سبد عشق از صداقت نمی چیند آدمها بدنبال هیچهای دورند و کسی از آیه های مهربانی نمی خواند رگهای هوا پر از قاصدکهایی است که پیامک های دروغ به هم می فرستند نمی دانم چرا عشق وصله ناجوری شده؟ و دل شکستن تنها هنر مدعیان عشق شده !قرآنها خاک خورده تر از همیشه هنوز در پشت پنجره های بدرقه جا مانده اند.نماز از نیتهای گم و بیگانه به ستوه آمده! حج از غصه فقر ، زمین گیر شده بیا که انتظار هم زانتظار دلگیر است تمام جمعه زجمعه های دگر دلسیر است نمی دانم الا‌ن که نامه ام را می خوانی کجایی؟!احساسم می گوید که پاسخم را خواهی داد و مرا خواهی خواند به وادی غریبانه پابوست . آه ! آقاجان دیر نکن، هر کجا هستی زود بیا! شعرهایم از پس وزن و قافیه بر نمی آید و احساس، قلمم را یاری نمی کند،ورق بی شکیبی می کند، واژه ها بی قرارند و دفتر شعرم خود را به خواب زده است و تا نیایی اشتیاق سرودن هیچ عشقی را ندارم.مهدی جان از بس نیامدی دلم پوسید ، حسرت ندیدنت در روحم رخنه کرده و مثل خوره ای به جان دلم افتاده، اگر نیایی دل می میرد و پرنده حسرت در قفس قلبم آشیانه می زند. کی می آیی؟ قیمت آمدنت چیست ؟ هر چه که باشد ( عمر و جوانیم ) می پردازمش تا طلسم همه بودنم در تمنای جوابت بشکند و سراسر خدایی شوم و خدا بی رنگی است و عشق همرنگ خداست و من عشق می شوم تا تمامی ام را به پایت بریزیم. دلم می خواهد باز هم برایت بنویسم اما یادم آمد که باید نرگسهای باغچه مان را آب بدهم. آنها برای آمدن تو در حالی که به رکوع رفته اند دعا می کنند ، حتما رکوع نرگسها را دیده ای ؟ ! فقط از نرگسها می توان فهمید <کی و کجا وعده دیدار ما ؟پیش از نوشتن این نامه تفالی به حافظ زدم، آمد: 

 مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

که زانفاس خوشش بوی کسی می آید  

انتظار کافی نیست،پدرم می گوید: انتظار را باید آموخت منتظر باید بود اما ؛ذهن من ایمان دارد عشق به انتظار باید داشت آموختن خود خواهد آمد...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( پنج شنبه 87/5/31 :: ساعت 10:26 عصر )

»» لبریز از تمنا

مرد بود و خلوتی تازه .خلوتی که از خدا لبریز بود.

آسمان هر روز در چشمان مرد تکرار شده بود .و آن روز در کنار مرد در دهانه غار شانه به شانه اوایستاده بود.

غار به سوی آسمان آغوش گشوده بود و خدای برای مرد!

دست هایی که از تمنا لبریز بود،در میان آسمان گم شده بود.

آسمان پشت چشم های مرد در انتظار ایستاده بود.

مرد بی تاب بود، بی تاب تر از همیشه و شوق مبهمی جانش را شعله ور ساخته بود.

شانه های کوه زیر سکوت چشمان مرد بی تاب شده بود.

ناگاه سکوت پر کشید .فرشته ای میان آسمان و مرد جان گرفت .فرشته گفت ))بخوان !))

مرد چشم ها را بر هم فشرد .ابهام جان او را تسخیر کرد.

فرشته تکرار کرد .((بخوان به نام پروردگارت !))

مرد آسیمه سر از غار فاصله گرفت .یک کوچه باغ پیش رویش تا خدا باز شده بود؛کوچه باغی از نرگس و اقاقیا ؛کوچه باغی از لاله های باران خورده.

اشک گونه های مرد را بوسیدند .غار سر بر شانه مرد گذاشت ،بر شانه مرد بوسه زد ومرد خواند :((به نام خداوند بخشنده مهربان ...))



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( سه شنبه 87/5/8 :: ساعت 10:38 عصر )

»» وایسا دنیا

ابتدا اونو نشناختم. ماسک زده بود و یه کپسول کوچیک اکسیژن هم انداخته بود روی شونه های نحیفش. اومد جلو منو محکم بغل کرد . با صدایی که به سختی شنیده یم شد کنار گوشم گفت: آقا محمد حسن اومدی زیارت زنده ها؟ دعا کن تا منم از بین اموات بیام بیرون و همنشین اینها بشم. گفتم میشه ماسک خودتونو بردارین؟ وقتی ماسک رو برداشت تازه شناختمش. وای خدای من سید حمید حسینی بود خیلی چهره اش تغییر کرده بود چشمهای گود رفته صورت نحیف و استخوانی. زل زدم تو چشماش. سید حمید مبصر کلاسمون بود تو دبیرستان حافظ خیلی کارش درست بود همه بچه ها دوستش داشتن اوایل سال تحصیلی بود که با درس و مدرسه خدا حافظی کرد و رفت جبهه. همینطور که نگاهش میکردم چشمام حرفای دلمو لو دادن. گفت چیه دلت برام میسوزه ؟ اگه حال منو بفهمین باید حسودیتون بشه حیف که نمی دونین چه حال خوشی دارم حال ظاهر رو نمی گم حال باطنم خوشه این چیزیه که خودم انتخاب کردم خواستم تا اون دنیا پیش قمر بنی هاشم سرمو بالا نگه دارم.. صداش انگار از ته چاه بیرون می اومد.چی باید می گفتم دوباره اونو بغل کردم و این بار شونه های مردونشو بوسیدم شونه هایی که یه وقتی پرچم غیرت رو به دوش گرفتن و رفتن تا از مال و جان و ناموس مردم این آب و خاک دفاع کنن. اما حالا این شونه های مردونه باید کپسول اکسیژن رو حمل کنن تا راه باقی مونده رو مدد کارشون باشه.گفت تقریبا هر روز رو میاد گلزار و کنار مزار شهدا با اونها درد دل میکنه و به قول خودش با بچه هایی که الان از ما مرده ها زنده ترند حال میکنه. می گفت وقتی میاد اینجا درداش یادش میره. می گفت وقتی میام اینجا و یه مادر شهید رو میبینم از خجالت سرخ میشم و نفسم بند میاد. می گفت و من گریه می کردم.....



سید گفت : آقا محمد حسن می آیی امروز با هم باشیم بریم با بچه ها یه صفایی بکنیم؟ منم قبول کردم و وارد گلزار شهدا شدیم. ابتدا رفتیم زیارت مرقد شهید زین الدین دیدم سید زانو زد و صورتشو گذاشت روی مزار و یه چیزایی گفت که من نتونستم بشنوم.گفت محمد خیلی دلت می خواست الان کنارپنجره فولاد بودی و می تونستی درد دل کنی با آقا؟اینجا هم پنجره فولاد منه کافیه بیایی اینجا و دلتو محکم ببندی و یه قفل محکمتر بزنی که هرگز جدا نشه اونوقته که می تونی از این بچه ها عین امام زاده حاجت بگیری. کمکش کردم بلند شد. اشک همه پهنای صورتشو پوشونده بود زیر لب شروع کرد به خوندن این شعر:

یاران چه غریبانه رفتند از این خانه                  هم سوخته شمع ما هم سوخته پروانه

بعد رفتیم کنار مزار چند تا از هم کلاسیهامون که تو منطقه فکه و شلمچه به شهادت رسیده بودند فاتحه ای خوندیم سید گفت محمد میدونی ما بیشتر از این بچه ها به فاتحه نیاز داریم؟ اونا کارشون خیلی درسته نیازمند این فاتحه ما نیستند. ما در اصل می آئیم اینجا برای دل خودمون و برای آرامش روح خودمون فاتحه می خونیم. کنار مزار هر کودوم از بچه ها که می رسیدیم یه دنیا خاطره برامون تداعی میشد. شهید  علیرضا صالحی یادته سید با اون عینک ته استکانی بچه ها چقدر اذیتش میکردند.شهید سید محسن اسحاق یادش به خیر هر سال موقع جشنهای نیمه شعبان با بچه ها کوچه رو چراغونی میکردیم و نمایشهای طنز اجرا میکردیم. شهید محمد جواد آل اسحاق مسئول کتابخونه محل بود و باباش امام جماعت مسجد . عباس رو یادته عباس عاشق حسینی واقعا عاشق ابا عبدالله (ع) بود یه روز اومد با یه لباس بسیجی گفت محمد حسن پشت لباس من بنویس جایی که دشمن هر گز نخواهد دید و روی سینه اون بنویس خدایا شهادتی همچون حسین (ع) نصیبم کن. و حسین گونه بدون سر به دیدار معبود شتافت. همه این خاطره هارو برای سید حمید گفتم و اون همینطور آروم گریه میکرد. گفتم سید شرمنده ناراحتت کردم. نفس عمیقی کشید و به سختی به همراه چند تک سرفه خشک گفت : آقا محمد حسن میدونی چیه؟می خوام سر دنیا داد بزنم بگم

(( وایسا دنیا من می خوام پیاده شم ))


 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( جمعه 87/4/28 :: ساعت 4:34 عصر )

   1   2   3      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

جرعه نوش زمزم ولا.....
علی بی فاطمه .........
تشنه لبان رمضان..........
یلدایی غریب
برای شهدای مظلوم مدافع حرم .......
برای تو که گلویت بوسه گاه پیامبر بود............
قیامت بود عاشورا.............
نعمت فهم حسین (ع) ..................
بدون شرح.... اما یک دنیا حرف..............
زمزمه ی دوست دوست ...........
تو واجب ترک شده ای .....
لغات و کنایات گویش قمی
وقف ، چرا و چگونه ؟ .........
برای شهید محمد حسین سراجی
ارباب آب ..........
[همه عناوین(421)][عناوین آرشیوشده]