سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم چیزى را نگفتند : خوش باد ، جز آنکه روزگار براى آن روز بدى را ذخیرت نهاد . [نهج البلاغه]
زمینیان آسمانی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» امام خمینی (ره) از دیدگاه اندیشمندان جهان


گویی شخصیتی از شخصیت های آزمون بزرگ صدر اسلام (فتنه الکبری) با معجزه ای به دنیا بازگشته تا پس از امویان و به خون غلتیدن شهیدان اهل بیت علیهم السلام سپاه علی علیه السلام را رهبری کند. محمد حسنین هیکل (نویسنده مشهور مصری)

**************************************

وی از جمله افرادی بود که خداوند سبحان، علمی نافع و عقلی جلوتر از زمان به وی اعطاء کرده بود. شیخ محمد طنطاوی (مفتی اعظم دانشگاه الازهر مصر)

**************************************

در نظر بسیاری از آمریکاییان چهره واقعی اسلام آن است که توسط امام خمینی معرفی شده است. دیوان حداد (استاد دانشگاه ماساچوست)

*************************************

در خمینی ذوب شوید همانگونه که او در اسلام ذوب گردید.

در میان پیروان پیامبر اکرم (ص) طی چهارده قرن که از تاریخ اسلام گذشته است کمتر کسی را می توان پیدا کرد که تأثیر جامعی چون امام خمینی از خود بر جای گذاشته باشد. شهید آیت الله سیدمحمد باقر صدر (ره)

**************************************

نهضت موفقیت آمیز امام خمینی در ذات خود یک انقلاب فرهنگی جامع و فراگیر را علیه غرب و ارزش های آن در بر داشت. مثال ایران مجدداً نشان داد که تصورات غرب، مبنی بر اینکه فرهنگ های خارج از جغرافیای اروپا و آمریکا با ماشین و آسمان خراش، ارزش های غربی را نیز خواهند پذیرفت، باطل و گمراه کننده بود. پرفسور محمدحسین هدی (اندیشمند مسلمان- مقیم اتریش)

**************************************

امام خمینی از نظر بسیاری از مسلمانان، آخرین شخصیت از سلسله آموزگاران و داعیان بازگشت به خودآگاهی در عصر جدید محسوب می گردند.

سرمشق امام خمینی، اسلام گرایان را در سراسر گیتی به حرکت در آورده است. کلاوس برینگ (نویسنده برجسته اتریشی)

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( جمعه 90/3/6 :: ساعت 12:59 عصر )


»» انقلاب اسلامی ایران و بیداری مسلمانان

روزی که انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید، نوری به جهان ظلمت‌زده معاصر تابیده شد که روشن بود که از نتایج سحر است و باید منتظر بود تا صبح دولتش بدمد. همین نکته باعث شد که از همان ابتدا با چالش‌های بسیاری مواجه شود، توطئه‌هایی که هرکدام می‌توانست انقلاب‌های بزرگی را از پا دربیاورد، اما انقلاب اسلامی نه تنها نابود نشد، که قوی‌تر هم گردید.


راستی چه عاملی استکبار جهانی را به مقابله همه‌جانبه با انقلاب اسلامی کشانده آن‌ها می‌دانستند قدرت جدیدی در حال شکل‌گیری است که دنیای بسته‌ای را که غربیان به وجود آورده و همه جهانیان را به آن دعوت می‌کنند، نفی می‌کند و راه و دنیای جدیدی مطرح می‌کند که نورانی است نه ظلمانی. راه و دنیایی که مبتنی بر دین و اندیشه دینی است و این درست تقابل با همه دعوت مدرنیته بود. چنان شد که  انقلاب اسلامی از ابتدا خود را به عنوان قدرتی مطرح کرد که در برابر همه حاکمیت غرب ایستاده و همگان را به اسلام ناب دعوت می‌کند، این به معنای نفی همه حاکمیت غرب و مدرنیته و به وجود آوردن نظمی نوین در جهان معاصر بود که ستم و فساد دنیای معاصر را برنمی‌تابد. همین نکته دلیل بیداری اسلامی شد.

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( پنج شنبه 90/3/5 :: ساعت 5:29 عصر )


»» میلاد گل یاس

در بیستم جمادى الثانى،([1]) یاد میلاد آن گل یاس را زنده نگه مى داریم که بوى خوش آن به زندگى پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) حیاتى تازه بخشید; او همان فاطمه دخت پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) و سرور زنان جهان و بزرگِ بانوان بهشت است. اگر بخواهیم بر طبق سنّت رایج میان مردم براى هر نماد مقدس زندگى، روز ویژه اى اختصاص دهیم، بهترین روز براى بزرگداشت زن مسلمان، روز ولادت فاطمه زهرا(علیها السلام) است. برهمین اساس امام خمینى(قدس سره)این روز را روز جهانى زن نام گذارى کرد.


سنّت انتخاب برخى روزهاى مهم براى بزرگداشت قشر خاصى از مردم، همچون: زنان، کارگران و... همواره در ارتباط با شخصیّت برجسته اى از آن قشر است. حال چرا باید مراسم جهانى بزرگداشت زن در روز ولادت فاطمه زهرا(علیها السلام)برگزار شود; در حالى که او در زندگى بسیار کوتاه خویش دوره جوانى را نیز پشت سر نگذاشته بود؟..........

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( دوشنبه 90/3/2 :: ساعت 1:8 عصر )


»» مادر عشق و وفا......

تاریخ دقیق ولادت حضرت ام‌البنین(س) در هیچ یک از کتب معتبر تاریخی و روایی درج نشده است اما در صفحه 354 «عمدة الطالب» آمده است: علی(ع) به برادرش عقیل ـ که نسب‌شناس بود ـ فرمود: «ینظر إلی إمرأة قد ولدتها الفحولة من العرب لأتزوجها فتلد لی غلاماً فارساً» زیرا هدف امام علی(ع) از ازدواج با ام‌البنین‌(س) ولادت فرزندانی شجاع و دلیر بود.
البته در صفحه 15 «المجدی» و صفحه 94 جلد سوم «شرح الاخبار» آمده است که؛ با توجه به سال ولادت عباس(فرزند بزرگ ام‌البنین) می‌توان چنین حدس زد که ازدواج وی با امام علی‌(ع) پیش از سال 25 هجری بوده است.
حاصل این ازدواج چهار پسر به نام‌های «عباس»، «عبدالله»، «جعفر» و «عثمان» بود. به همین دلیل به «ام‌البنین» (مادر پسران) مشهور شد.
به همین مناسبت و با توجه به سالروز وفات این بانوی بزرگ اسلام، به بررسی نقش پسران ام‌البنین(س) در صحرای کربلا و شهادت آنان در واقعه عاشورا می‌پردازیم................


ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( سه شنبه 90/2/27 :: ساعت 5:1 عصر )


»» هفته معلم را دوست دارم

هفته معلم را دوست دارم .

نه برای اینکه از من وما تقدیر می شود برای این که مدرسه زنده می شود در مدرسه بهار می شود با آنکه هزار بار تابلو کادو ممنوع را به بچه ها نشان داده ایم اما مثل هر متخلفی که از خلاف لذت می برداین تابلو راهم بعضی ها نادیده می گیرند.

بچه هابا اشتیاق قشنگی برای هرکه او را دوست تر می دارند هدیه می دهند گل کارت تبریک و....

وقتی گزینه انتخابی بچه ها می شوم دلم شور می زند هر هدیه ای این سوال را برایم تکرار می کند؛"به راستی چقدر تاثیر گذار بوده ام؟"  "چقدر توانسته ام عطش اشتیاق آن چشمانی را که به من می نگرندپاسخگو باشم؟ چقدر توانسته ام معلم باشم؟آیا به عنوان شغل به آن نگریسته ام یا اینکه عشق من بوده است؟" 

روز معلم بچه ها گفتند :امروز به خاطر روز معلم باید به هرسوالی که پرسیدیم جواب دهید!

چیزی مثل صندلی داغ!نظرتون راجع به عشق چیه؟ماه عسل کجا رفتید؟......مادر؟پدر؟....دانش آموز......ویک سوال آرزوی شما چیست؟

نمی دانم آن لحظه چه چیزی از ذهنم گذشت اما آرزویم را بی اراده گفتم احساس می کنم من در بیان آن کلمات کاملا بی اراده بودم!

مثل وقتی که درقنوت دست به آسمان می گیرم وبی اراده می شوم بی واسطه می شوم من حرفی نمی زنم اما همه آنها که می شناسمشان فرقی نمی کند دوستشان دارم یانه جلوی چشمانم با درخواست هایشان رژه می روند وگویا کلمات از مسیر لبهای من خارج می شوند ومن اراده ای در بیانشان ندارم...

آن روز هم همین طور بود نمی دانم چه مدتی حرف زدم واز آرزوهایم راگفتم اما وقتی به خودم آمدم دیدم در اشک ریختن تعدادی از دانش آموزان نیز همراهی ام می کنند...

واقعا آرزوی یک معلم چه می تواند باشد؟

...آرزویم این است که بهترین آینده را داشته باشید فرقی نمی کندآیا به مقام ومنزلتی دست پیدا می کنید یا نه اما دوست دارم در هر زمینه ای بهترین ها باشید آرزویم این است در سالهای بازنشستگی که تلویزیون قسمتی از وقتم را پر می کند بیننده برنامه کارشناسی شما باشم.آرزویم این است توانسته باشم در مسیر زندگیتان تحولی ساده وکوچک ایجاد کرده باشم...

آرزویم این است نام هیچ یک از دانش آموزانم در لیست زندانی ها مراجعین به دادگاههای قضایی و...نباشد ونامشان در بهترین ها لیست شود....

و در نهایت اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( چهارشنبه 90/2/21 :: ساعت 9:1 عصر )

<      1   2   3   4   5      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

جرعه نوش زمزم ولا.....
علی بی فاطمه .........
تشنه لبان رمضان..........
یلدایی غریب
برای شهدای مظلوم مدافع حرم .......
برای تو که گلویت بوسه گاه پیامبر بود............
قیامت بود عاشورا.............
نعمت فهم حسین (ع) ..................
بدون شرح.... اما یک دنیا حرف..............
زمزمه ی دوست دوست ...........
تو واجب ترک شده ای .....
لغات و کنایات گویش قمی
وقف ، چرا و چگونه ؟ .........
برای شهید محمد حسین سراجی
ارباب آب ..........
[همه عناوین(421)][عناوین آرشیوشده]