سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم، پرسنده را شفا می دهد و فضیلتها را می بخشد . [امام علی علیه السلام]
زمینیان آسمانی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» قرآن در کلام رهبری

قرآن کریم، نسخه شفابخش بشریت و نور هدایت در ظلمتکده دردآور و دهشتناک کنونی است. مصلحان و رهبران که سکانداران کشتی هدایت در این دریای پرتلاطم هستند، هرچه با این کتاب آسمانی آشناتر باشند، جامعه را بهتر به ساحل میرسانند.آنچه در ذیل آمده، بخشی از سخنان مقام معظم رهبری درباره این کتاب آسمانی است.

انس با قرآن 

رهبر معظم انقلاب درباره انس با قرآن میفرماید:

در این فـضای آلوده مـادیات، شایسته است در دریای بی کـران معنویت قـرآن کریم شنا کرد، تا از پلیدیهای دنیا پاک شد و این، جز با انس مدام با این کتاب آسمانی ممکن نیست.


تلاوت، مقدمه انس با قرآن 

قرآن، کلام پروردگار مهربان است. خواندن و نگاه به آیات آن، زنگار را از دل می‌زداید و انسان با تلاوت هر آیه، پلهای از نردبان معنویت را طی می‌کند. این تـلاوت، خود زمینه انس را فراهم میآورد. مقام معظم رهبری مدّظله در این باره میفرماید:

من بارها گفته‏ام، باز هم مى‏ گویم: ما تلاوت برجسته قرآن را در این کشور دنبال مى ‏کنیم، براى این‏که اُنس با قرآن و تلاوت قرآن در بین مردم عمومیت پیدا کند. عزیزان من! باید با قرآن اُنس پیدا کنید.1  

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( یکشنبه 90/3/15 :: ساعت 11:4 عصر )


»» خامنه ای خمینی دیگر

درد دل فرزند یک شهید با رهبر انقلاب
آن روز که نمایندگان به دیدار تو آمدند ، به نشان عشق نهفته در سیرت ، این قطرات اشک بود که بر صورتهایمان غلتید ؛ آخر برای مان دیری بود که از جمله ، جمال ،و از کلمه ، کمال نباریده بودی . دیری بود که تنها با سکوت ، فریاد می زدی . دیری بود که از نزدیک ندیده بودیمت . یادت اما فراموش مان نشد که هیچ ، دل مان چه بنویسیم که برایت تنگ شده بود ؛ برای نگریستن و گریستن ها . برای نگاه کردن به تو و دیدن روح خدا ؛ دیری است که هر گاه تو را می نگریم ، این خمینی است که به چشمان ما می آید .

چه نگاهی می توانیم داشت :.... « علی » نیز برای امت رسول الله همواره بوی « محمد » می داد ، چه اما بر سر شامه های ایشان آورده بودند که به اسم حفظ رسالت محمد ، وصایت او ، علی را حذف کردند ؟ لابد گمان کرده بودند ره را بی رهبر می توان از بر نمود . در اسلام ذوب شدند ؛ اسلامی که رهبر نداشته باشد ، نه عجیب که سر از تذیذب در آورد ... امان از اسلام بی امام . دریغ از ولایت بی ولی . فغان از جکومت بی علی ، که برای راه بی راهبر ، هدفی جز گمراهی نباید انتظار داشت . اصلا کدام علم را بی معلم می توان فرا گرفت ؛ آنکه در علم باید ذوب شود ، معلم است . شاگرد باید ذوب در معلم باشد ، اگر که می خواهد از علم بهره ای برده باشد . ذوب اما نه در شخص که حجاب آورد ، در شخصیت . نه در اسم ، در رسم . نه در امام که در امامت ، و نه در ولی که در ولایت . رهبرا ! ما از آن رو در ولایت تو ذوب گشته ایم که تو را ذوب در اسلام یافته ایم . این اما نه فقط حدیث عشق است . عقل نیز بر همین مناط حکم می کند ؛ آن جا که در داستان میکونوس ، پا به میدان گذاشتی و عزلت جای خود را به عزت داد ، خوب یادمان هست . در 18 تیر هم به سر انگشت اشاره تو بود که دانشجویان پیشاپیش ملت از یک حادثه ، حماسه آفریدند . بسا فتنه ها با تدبیر تو به تاخیر افتاد . بسا تفرقه ها که با نصایح تو به وحدت گرایید و بسا یاس که با وجود تو در دل دشمن ، خوش نشست ؛ از همان روز که آفتاب انقلاب غروب کرد ، این مهتاب تو بود که بیم ستاره ها را را مبدل به امید نمود . شب پرستان دریافته اند که آفتاب ، شاید چند روز از آسمان ، رخت بربندد ، نور را ولی با غروب کاری نیست . رهبرا ! اینک که خورشید آسمان امانت در غیبت به سر می برد ، ما نیک قیمت همچو تو ماهی را می دانیم . می دانیم که چرا شب پرستان ، تو را نشانه رفته اند . می دانم که رجز خواندن های تو ، چرا اینقدر اینها را زجر می دهد .
رهبرا ! ما با کربلا انسی دیرینه داریم . کربلا برای ما نه یک زمین ، که ضمیمه ای از قلب ماست ، و عاشورا برای ما نه یک زمان که زمام امور ما به دستان عاشورا است . همه ی آرزوی ما این است که به حسین بن علی ، شهادت نامه ما را نیز در شب عاشورایی دیگر امضا کند . شبی مثل همان شب که رو به اصحابش کرد و گفت : « دیگر بیعتم را از شما برداشته ام . هر که می خواهد برود ، برود ؛ من بهشت را برای او تضمین می کنم . پس درنگ نکنید . بروید . » راستی رهبرا ! تو اگر آن شب مخاطب حسین بودی ، چه می کردی ؟ ... حتم دارم چنان ذوب گشتگان در ولایت حسین ، بهشت را جز به ماندن در کنار فرزند فاطمه نمی دیدی .
رهبرا ! خمینی ذوب در اسلام بود و پدران ما از همین رو در ولایت او ذوب شدند آن روزها اما روزگار جنگ بود و خون دادن . اگر تقدیر بر این است که امروز زمانه ، زمانه جنگ روزگار باشد ، بدان که ما نیز برای خون دل خوردن آماده ایم .
رهبرا ! ما تو را ذوب در اسلام یافتیم .........      

نشریه یادماندگار شماره اول از دور جدید



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( یکشنبه 90/3/15 :: ساعت 10:26 عصر )

»» شیعه هنوز زنده است

نه امروز بلکه به اندازه تمام تاریخ به شیعه ظلم روا شده . راست می گفت استادم شیعه از زمان سقیفه با خون دل و خون جگر همراه بوده .مولایم علی برای حفظ دین اسلام چقدر درد کشید و دردهایش را در دل چاه نجوا کرد . شیعه مظلوم است چون حسین (ع)خود را در اعتقادش قربانی کرد. شیعه مظلوم است چون مادرش فاطمه در راه ولایت در میان در و دیوار و شهید شد . شیعه مظلوم است نه امروز بلکه از 1400 سال قبل مظلوم بوده است . درخت شیعه بیشتر از آب حیات ، خون دل خورده است و ریشه داده . شیعه امروز هم مانند 14 قرن پیش هنوز هم مظلوم است .بعد از این همه سال هنوز هم همسایگان شیعه از اشک های آن گلایه دارند. هنوز حسین تشنه لب است . شیعه هنوز هم مظلوم است . امروز بحرین در خون است . فرقی ندارد شیعه یا سنی هر که با اسلام مشکل دارد،بر حق شمشیر کشیده است . هر کس با علی(ع) و فاطمه(س) مشکل دارد با کل حق مشکل دارد . یادمان باشد هنوز هم حق از علی است . قلب من می گیرد وقتی شیعه در شهرش مسجد ندارد .وقتی امام حسن عسگری (ع)دیروز حرم اش در سامرا تخریب می شود و امروز مسجدش در منامه . امام شیعه ،هنوز هم مظلوم است . کسی نیست تا از او دفاع کند . مادر ما هنوز در کوچه تنهاست . لشکر شیعه هنوز بیشتر تر از 72 تن نیست و تا 313 خیلی راه مانده . شیعه هنوز صدایش در گلو خفه است . هنوز او را می کشند شیعه دیگر خون ندارد شیعه روح دارد شیعه حسین(ع) دارد شیعه علی اصغر(ع) دارد .نه ،نه شیعه محسن دارد شیعه سربازان جان بر کف ، زیاد دارد . شیعه فاطمیه دارد شیعه هنوز به دنیا نیامده لباس رزم بر تن دارد شیعه خدا را دارد پس غمی ندارد . شیعه اگر خدا را نداشت در همان سقیفه مرده بود . شیعه زینب(س) دارد شیعه شیر زن دارد که کربلا را کربلا می کند . آری شیعه به خون عادت دارد . شیعه با خون به دنیا می آید شیعه با خون شیر می خورد شیعه در خون بزرگ می شود شیعه سرخ می شود تا مهدی(عج) بیاید . مسلمان ، در بحرین کشته می شود به دست مسلمان خود فروخته ولی از خون او هزاران حق طلب می روید . شیعه ایمان دارد. شیعه اگر 72 نفر بدری باشد هزاران ابو سفیانی مقلوب او می شوند . شیعه به جای گریه دعای فرج می خواند ... شیعه برای نماز قیام ، یک روز تکبیره الاحرام می گوید . شیعه کشته می شود ولی زیر بار حرف زور نمی رود . شیعه شمشیرش قلاف ندارد . شیعه سربند سرخ دارد تا حسینی شهید شود . شیعه همت دارد شیعه زین الدین دارد شیعه برای نجات شیعه فانسقه و بند حمایل می بندد شیعه به فانسقه اش نارنجک می بندد و رهبر 13 ساله می شود. شیعه زندگی می کند تا بر روی پای علی بمیرد . شیعه زندگی می کند تا کشته شود . شاید عجیب باشد شیعه ،سنی و شیعه ندارد شیعه حق است . هر که حق الهی دارد ، شیعه است .شیعه جاودان است چون علی تاابد زنده است . شیعه زنده است هر چند اگر مرده باشد شیعه زنده است چون فاطمیه دارد . شیعه هر کجا باشد شیعه است چه در تهران باشد چه نجف چه منامه شیعه غیرت دارد شیعه ناموس دارد و برای ناموسش جان فدا می کند شیعه هنوز پشت لباسش می نویسد ... می روم تا انتقام سیلی زهرا بگیرم ......  مردم مظلوم بحرین را فراموش نکنیم ... 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( پنج شنبه 90/3/12 :: ساعت 5:53 عصر )

»» دانستنی های عجیب از قرآن

رسم الخط قرآن
طرز نگارش خطوط هر زبان را رسم الخط آن زبان گویند.
رسم الخط قرآن مجید مطابق قواعد زبان عرب می باشد و در صدر اسلام، آیات قرآن را با خط کوفی می نگاشتند و در سال (310) قمری ابو علی محمد بن علی بن حسین مُقْله اثنی عشری (متوفی 328) خط نسخ را ابتکار نمود و به سبب آسانی و نیکویی رواج گرفت و جایگزین خط کوفی گردید.

علامت گذاری حروف قرآن
به گفته بیشتر مورخین اولین کسی که تمام قرآن را اعراب و حرکت گذاری کرد، ابو الاسود دؤلی بود. وی علم صرف و نحو را از حضرت علی (ع) آموخت.


ابوحیّان توحیدی گوید: علی بن ابیطالب (ع) شنید که قـاری قـرآنی آیات را بر غیر وجه صحیح قرائت می کند. این مطلب حضرت را ناراحت ساخت. ابو الاسود دؤلی را فرا خواند، و به او پیشنهاد فرمود که قاعده و نمونه و مقیاسی برای مردم وضع کند، البته جهات مختلف مطلب را برای او باز و روشن نمود و زمینه کار را برایش فراهم کرد و نمونه هایی از قواعد را برای او بیان داشت.

نقطه گذاری حروف قرآن 
مشهور است که ابتکار نقطه گذاری و جدا نمودن.....................

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( چهارشنبه 90/3/11 :: ساعت 8:51 عصر )


»» بیداری مسلمین از دیدگاه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه

پیروزی مستضعفان، وعده­‌ی الهی
امید است، به زودی وعده الهى اراده منت بر مستضعفان، تحقق یابد و دست قدرتمند حق تعالى هر چـه سریعتر از آستین ملت هاى مظلوم بیرون آید و تحول الهى که در ملت ایران پدید آمده، در همه ملل و نحل به خواست خداوند تعالى تحقق یابد که دست ستمکاران از جنایت نسبت به مستضعفان جهان کوتاه شود.
به مناسبت چهارمین سالگرد پیروزى انقلاب 22/11/61

کشورهاى اسلامى از عربده‌هاى شرق و غرب نهراسند
کشورهاى اسلامى و مستضعفان جهان قدرت اسلامى خود را بیابند و از عربده‌هاى شرق و غرب و وابستگان و تفاله‌هاى آنان نهراسند و با اعتماد به خداوند تعالى و اتکال به قدرت اسلام و ایمان بپاخیزند و دست جنایتکاران را از کشورهاى خود کوتاه نمایند.
صحیفه امام، ج‌15، ص: 61


حق گرفتنى است، قیام کنید
ما از همه کشورهاى زیر سلطه براى به دست آوردن آزادى و استقلال، کاملا پشتیبانى مى نماییم و به آنان صریحا مى گوییم که حق گرفتنى است، قیام کنید و ابرقدرت ها را از صحنه تاریخ و روزگار براندازید. من بارها گفته ام و هم اکنون هشدار مى دهم که اگر شرق ستم کشیده و آفریقا به خودشان متکى نباشند، تا ابد گرفتارند
به مناسبت سالروز پیروزى انقلاب 22/11/58

ادامه مطلب...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » عامری نسب ( جمعه 90/3/6 :: ساعت 1:23 عصر )


<      1   2   3   4   5      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

جرعه نوش زمزم ولا.....
علی بی فاطمه .........
تشنه لبان رمضان..........
یلدایی غریب
برای شهدای مظلوم مدافع حرم .......
برای تو که گلویت بوسه گاه پیامبر بود............
قیامت بود عاشورا.............
نعمت فهم حسین (ع) ..................
بدون شرح.... اما یک دنیا حرف..............
زمزمه ی دوست دوست ...........
تو واجب ترک شده ای .....
لغات و کنایات گویش قمی
وقف ، چرا و چگونه ؟ .........
برای شهید محمد حسین سراجی
ارباب آب ..........
[همه عناوین(421)][عناوین آرشیوشده]